Storingen / Werkzaamheden

Klik hier voor een overzicht

Nieuws

Veelgestelde vragen

Algemeen

Ik wil een KADAKA laten plaatsen. Hoe werkt dit?

U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Wij maken dan een kijkafspraak. Onze monteur komt bij u langs om de mogelijkheden voor het plaatsen van een KADAKA te bekijken. Vervolgens informeren wij u over de mogelijkheden en de verdere procedure.

Hoe geef ik mij op als abonnee?

Op onze website kunt u zich online aanmelden. Binnen 2-5 werkdagen activeren wij uw aansluiting en ontvangt u van ons bericht.

Hoe moet ik mijn abonnement bij Lijbrandt Telecom opzeggen?

Het abonnement dient schriftelijk opgezegd te worden. Hierbij dient er rekening gehouden te worden met de wettelijke opzegtermijn. Als u getekend hebt voor een jaarabonnement dan moet u rekening houden met de einddatum van dit abonnement. Nadat een jaarabonnement verstreken is kunt u per maand opzeggen. De schriftelijke opzegging kunt u sturen naar info@lijbrandt-telecom.nl of per post naar Postbus 308, 2180 AH te Hillegom.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Voor klachten over de dienstverlening van Lijbrandt Telecom kunt u contact opnemen met onze klantenservice

U kunt een klacht indienen bij de Geschillencommissie, nadat u eerst een klacht heeft ingediend bij Lijbrandt Telecom. Wordt de klacht niet opgelost, dan kunt u het geschil aan de Geschillencommissie voorleggen. Dit moet binnen 1 jaar na ontvangst van de schriftelijke reactie van Lijbrandt Telecom of binnen 1 jaar na het verstrijken van de datum waarop Lijbrandt Telecom aangeeft te reageren. De website van de Geschillencommissie is www.degeschillencommissie.nl
Telefonie

Kan ik mijn huidige telefoonnummer meenemen?

Ja, maar dit is niet overal mogelijk. Wilt u weten of het meenemen van uw huidige nummer ook mogelijk is op uw woonadres? Neem dan contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden.

Regelt Lijbrandt Telecom de overgang van de huidige telecomaanbieder?

Als u over wilt gaan van uw huidige provider naar Lijbrandt Telecom en u wenst uw telefoonnummer mee te nemen dient u een machtigingsformulier in te vullen en op te sturen naar Lijbrandt Telecom. Zodra wij uw nummer hebben overgenomen dient u zelf bij uw oude provider het telefoonabonnement op te zeggen. Als u uw telefoonnummer niet wilt of kunt meenemen bent u zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van uw huidige abonnement. Het is wettelijk niet toegestaan dat Lijbrandt Telecom dit voor u verzorgt.

Regelt Lijbrandt Telecom vermelding in de telefoongids?

Indien u dit aangeeft bij uw aanmelding, zorgen wij ervoor dat uw gegevens kosteloos in het telefoonboek worden vermeld.

Werkt een alarminstallatie bij telefonie van Lijbrandt Telecom?

Lijbrandt telecom kan niet garanderen dat alarminstallaties werken bij telefonie van Lijbrandt Telecom. De Lijbrandt Telecom installateurs zijn niet gecertificeerd om alarminstallaties aan te sluiten. Indien u toch een alarminstallatie wilt aansluiten, dan dient u dat zelf te doen en dit is volledig op eigen risico. Een belangrijke reden waarom het niet verstandig is om een alarminstallatie aan te sluiten op telefonie van Lijbrandt Telecom is het feit dat bij stroomuitval de telefoonlijn niet meer functioneert en het alarmsignaal dus niet kan worden verzonden.
Internet

Moet ik een modem aanschaffen om verbinding met internet te kunnen maken?

Nee, dat hoeft niet bij Lijbrandt Telecom. U kunt uw PC of laptop direct aansluiten op ons aansluitpunt. Wanneer u meerdere apparaten wilt aansluiten dan kunt u gebruik maken van een (draadloze) router. U bent zelf verantwoordelijk voor het aansluiten en juist functioneren van een router. Wij bieden hier geen ondersteuning op. Voor de aanschaf van een router verwijzen wij u door naar de firma Schoonderbeek, Teltools, Expert of DJF.com in Hillegom. Zij  zijn bekend met onze internetaansluiting en kunnen u adviseren welke router het beste bij u en uw woonsituatie past.

Ik wil meerdere e-mail adressen. Is dit mogelijk en hoe werkt dit?

Ja, op aanvraag kunt u meerdere e-mail adressen krijgen. U kunt maximaal vier e-mail adressen gratis bij ons aanvragen. Wilt u meer dan vier e-mail adressen dan rekenen wij hier een kleine vergoeding voor. Als u via ons netwerk een e-mail adres krijgt, dan is dit als volgt opgebouwd: uwnaam@snelnet.net

Kan ik ook gebruik maken van webmail?

Ja, dat kan. Bij Lijbrandt Telecom kunt u overal ter wereld, waar u ook bent achter een PC met internet uw e-mail lezen. Meer informatie over webmail vindt u onder het kopje webmail op deze website.

Wat is phishing?

Phishing is een vorm van internetfraude. Criminelen misleiden u met vervalste e-mails of websites. U denkt bijvoorbeeld in te loggen op de website van uw bank, maar u laat uw inloggegevens achter op een exacte kopie van die website. De crimineel krijgt zo de beschikking over uw persoonlijke gegevens.

Het doel van phishing is duidelijk. Met de vervalste e-mails of websites proberen criminelen de beschikking te krijgen over uw persoonlijke gegevens, zoals inloggegevens, creditcardinformatie of uw burgerservicenummer (of sofinummer). Daarmee kunnen ze bijvoorbeeld controle krijgen over uw betalingsverkeer.

Lijbrandt Telecom doet er alles aan om phishing te voorkomen. Helaas kunnen we niet alles voor zijn. Blijf daarom zelf ook altijd alert.

Tips tegen phishing
 
Lees e-mails en websites kritisch
Vervalste e-mails en websites lijken echt. Maar leest u kritisch, dan merkt u verschillen met het origineel. Zo kunnen teksten spelfouten of andere slordigheden bevatten. U wordt niet persoonlijk aangesproken, terwijl uw bank of gemeente dat normaal wel doet. En er zit vaak haast bij verzoeken in vervalste e-mails.

Geef uw persoonlijke gegevens niet zomaar prijs
Ontvangt u een e-mail waarin wordt gevraagd naar persoonlijke gegevens? Ga daar niet zomaar op in. Uw bank vraagt bijvoorbeeld nooit om uw inloggegevens.

Controleer links en webadressen
Vaak klopt het webadres van nepsites niet. De naam van de organisatie is bijvoorbeeld verkeerd gespeld. Check daarom de adressen in de adresregel bovenaan het scherm of in de links van e-mails.

Controleer het inlogproces
Verloopt bijvoorbeeld het inlogproces van uw bank anders dan u gewend bent? Log dan niet in en verbreek direct de verbinding.

Controleer de beveiligde verbinding
Logt u in op de website van bijvoorbeeld uw bank of gemeente? Dan gaat dat via een beveiligde verbinding. Onderin uw browserscherm ziet u een gesloten hangslotje. Klikt u op dit icoon, dan ziet u een digitaal beveiligingscertificaat. Met het certificaat controleert u eenvoudig de identiteit van de website.

Hoe kunt u phishing bij Lijbrandt Telecom melden?
U kunt phishing aan ons melden via het contactformulier. Betreft het een phishing website? Dan vragen wij u het adres van de website in het contractformulier te vermelden.

Wat is malware?

Malware komt van malicious software, een verzamelnaam voor alle vormen van kwaadwillende software, zoals virussen, trojans en spyware. Het doel van malware is: het beheer van uw computer overnemen. Internetcriminelen proberen malware op uw computer te installeren zonder uw toestemming of zonder dat u het zelfs maar weet! 

Hoe raakt uw computer besmet met malware?
  • U bezoekt een website die is gehackt. Deze website probeert een met een virus besmet bestand op uw computer te openen.
  • Een ander systeem in uw thuisnetwerk (bijvoorbeeld een bezoekende laptop) is besmet en probeert via een zwakke plek (zoals een besturingssysteem dat niet geupdate is) uw computer te besmetten.
  • U downloadt een besmet bestand vanuit een onbetrouwbare bron. Bijvoorbeeld via peer2peer programma's als KaZaA, Emule of Bittorrent of via downloadsites zoals rapidshare.
  • U opent een besmette bijlage in een e-mail of chatprogramma.
  • Een CD, DVD of USB opslag apparaat (camera, externe harde schijf, USB stick) kan wanneer automatisch opgestart een computer infecteren.
Wat kan er misgaan?
Malware geeft derden toegang tot uw computer, internetverbinding, interne netwerk én de informatie die u hierover verzendt. De criminelen willen:
  • Spam verzenden via uw verbinding.
  • Gevoelige informatie verzamelen: wachtwoorden, creditcardgegevens, bankinformatie en schermafdrukken.
  • Actieve betaalsessies kapen van online bankieren, ebay, paypal enz.
  • Vanaf uw verbinding andere computers proberen te hacken om zo meer computers onder hun controle te krijgen.
Wat kunt u doen?
De beste bescherming tegen Malware is het installeren van een anti virus programma.

Wat is spam?

Spam is ongevraagde e-mail die in bulk verzonden is. Spammen gebeurt meestal in grote hoeveelheden. De inhoud van het bericht doet daarbij niet terzake. Die kan commercieel zijn maar ook een oproep zijn tot wereldvrede of tot het doneren aan een goed doel.

Internetmisbruik in de vorm van spam veroorzaakt overlast, ergernis en schaadt de privacy. Voor Lijbrandt Telecom is het belangrijkste bezwaar van spam dat het ongevraagd is en daardoor ongewenst.
Een inbox is eigendom van de persoon of instelling, die voor het gebruik ervan betaalt. Lijbrandt Telecom is van mening dat die gebruiker dan ook het recht heeft te bepalen wat hij of zij wel en niet wil ontvangen.

Hoe werkt het?
Spammers verzamelen e-mailadressen via bijvoorbeeld websites en nieuwsgroepen. Ook gebruiken ze zogeheten ‘dictionary attacks' die systematisch allerlei verschillende lettercombinaties als e-mailadres uitproberen. Daarnaast verhandelen spammers onderling e-mailadressen. Wanneer een adres eenmaal bekend is, bijvoorbeeld via een mailinglist of irc-programma, zal het waarschijnlijk altijd gespamd worden. 

Belasting
Het is de primaire verantwoordelijkheid van Lijbrandt Telecom om haar netwerk voor abonnees zo bereikbaar en veilig mogelijk te houden. Spam is een zware belasting voor de servers en systemen van Lijbrandt Telecom. Meer dan 75% van alle e-mail die de mailservers verwerken, bestaat uit spam. Dit dwingt Lijbrandt Telecom ertoe passende maatregelen te nemen en streng op te treden tegen spammers.

Wat kunt u ertegen doen?
Met een goed spamfilter en een verstandig gebruik van uw e-mailadres kunt u veel spam buiten de deur houden. 

Niet reageren
Sommige spamberichten bieden de mogelijkheid om u af te melden voor verdere berichten. Reageer hier niet op! De ervaring leert dat uw reactie alleen maar bevestigt dat het adres gelezen wordt en dus interessant is voor spammers. 

Klagen bij ACM helpt
De Autoriteit Consument en Markt (is de toezichthouder op de post- en telecommunicatiemarkt in Nederland. De Autoriteit Consument en Markt is belast met de handhaving van het spamverbod voor spam afkomstig uit en gericht op Nederland. Stuur uw klacht over spam naar de ACM, via www.spamklacht.nl.


Wat is een botnet?

Botnets zijn netwerken van besmette computers die worden gebruikt voor het versturen van spamberichten of het uitvoeren van cyberaanvallen. Het gaat soms om een netwerk van miljoenen computers (ook wel 'zombies' genoemd) die op afstand worden bediend door cybercriminelen. Doorgaans zonder dat de eigenaar van de computer dat merkt. De beheerder van een botnet wordt de 'bot herder' of 'bot master' genoemd.

Waar wordt een botnet voor gebruikt?

Versturen van spam
De meeste spam komt van een paar grote botnets. Door de vele duizenden verschillende computers en internetverbindingen is de spam van een botnet veel moeilijker tegen te houden dan wanneer deze uit één bron komt.

Anonimiteit
De cybercrimineel kan via een willekeurige computer in het botnet compleet anoniem internet op. Hierdoor is het in de praktijk vaak onmogelijk om de criminelen achter een botnet op te sporen.

Gegevens verzamelen
De malware op de zombiecomputers verzamelt vaak ook privacygevoelige informatie zoals wachtwoorden en financiële gegevens. Deze gegevens worden gebundeld en doorverkocht op fora.

Afpersing
Via het grote aantal zombiecomputers kan de crimineel een server overladen met verbindingsverzoeken waardoor deze onbereikbaar wordt (ddos aanval). Vervolgens eist hij geld om met de aanval te stoppen.

Verhuur en verkoop
De 'bot herder' exploiteert het botnet door zombiecomputers te verhuren. De huurder kan dan zelf eigen malware installeren, bijvoorbeeld om online betaalsessies te kapen. Dit is makkelijker dan zelf duizenden computers te besmetten. Het is soms zelfs mogelijk om een 'begin je eigen botnet' kit te kopen!

Wat is online identiteitsfraude?

Zodra u op internet een loginnaam en wachtwoord gebruikt, hebt u een online identiteit. Denk aan webmail, internetbankieren, een facebook of twitter account. Bij een online identiteit speelt vertrouwen een grote rol. Bijvoorbeeld als iemand u toelaat in een facebook groep. Uw online identiteit is dus interessant voor criminelen, want zij kunnen dat vertrouwen misbruiken.

Wat gaat er mis door identiteitsfraude?

Spam verspreiden
Uit naam van uw account spam versturen is erg aantrekkelijk omdat ontvangers van dit bericht het eerder zullen vertrouwen. De spam kan bestaan uit het plaatsen van links op facebook of twitter, het verzenden van e-mail via gmail of het versturen van berichten via een chatprogramma.

Bestellen en betalingen doen
Kunt u met uw online identiteit bepaalde diensten en producten afnemen, dan is het voor criminelen interessant om toegang tot uw identiteit te krijgen. Daarmee kunnen zij een bestelling doen bij Amazon of geld overmaken via Paypal.

Persoonsgegevens
Ook 'offline' gegevens zoals uw woonadres, creditcardnummer en bankgegevens zijn erg waardevol. Hiermee kan men op uw naam diensten en producten afnemen. Uw persoonlijke gegevens worden ook gebruikt om vertrouwen te wekken en u nog meer gegevens te laten verstrekken.

Hoe wordt uw identiteit gekaapt?

Stiekeme malware op uw computer
De criminelen installeren ongemerkt een vorm van malware (virussen, spyware, trojans) op uw computer. Hiermee kunnen zij opgeslagen wachtwoorden achterhalen, ingevoerde wachtwoorden bijhouden en actieve sessies (een betaalsessie die u even open hebt laten staan) misbruiken.

Via nepmails en websites (phishing)
De oplichter stuurt een bericht - zogenaamd uit naam van een vertrouwde instantie en vraagt om persoonlijke gegevens of het controleren van inloggegevens. Met als doel toegang te krijgen tot uw online identeit.

Hoe voorkomt u identiteitsfraude?
Door het installeren van beveiligingssoftware kunt u de kans op indentiteitsfraude verkleinen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan antivirussoftware en spamfilters. Verstrek verder nooit gebruikersnamen en wachtwoorden aan derden.


Wat is computerinbraak?

Een computer binnendringen zonder dat de eigenaar daarvoor toestemming heeft gegeven, is computerinbraak. Niemand mag op uw computer rondsnuffelen zonder uw toestemming. Inbreken op andermans computer is bij wet verboden.

Hackers, crackers en scriptkiddies
De oorspronkelijke betekenis van de term 'hacken' houdt in dat een bestaande technologie op een andere manier wordt toegepast dan de ontwerper heeft bedoeld. Bijvoorbeeld door van een stofzuiger een buitenboordmotor te maken. Tegenwoordig wordt hacken voornamelijk gebruikt om het ongeoorloofd gebruik van een systeem, of een poging hiertoe, aan te duiden.

Hackers
Hackers onderzoeken de grenzen en beperkingen van technieken om op die manier de zwakheden in een computersysteem of een netwerk te ontdekken. In sommige gevallen wordt dit gedaan om de beveiliging hiervan te verbeteren en om misbruik in de toekomst te voorkomen. Hackers die zich hiermee bezighouden worden aangeduid als 'white hats', ofwel goedwillige hackers. Een andere categorie hackers probeert echter om misbruik te maken van deze zwakheden voor eigen gewin. Deze hackers worden ook wel 'black hats', ofwel kwaadwillige hackers genoemd. Veel systeembeheerders en beveiligingsexperts zijn vroeger vaak als hacker begonnen, danwel white of black hat.

Crackers
Crackers daarentegen zoeken zelf niet naar zwakheden maar maken gebruik van de door hackers ontdekte technieken en proberen deze te automatiseren om zo op grote schaal toe te passen. Crackers zijn verantwoordelijk voor het grootste gedeelte van het misbruik dat plaatsvind op internet. Dit misbruik loopt uiteen van het opzetten van phishing webpagina's tot het beheren van een botnet. De term 'cracking' wordt ook wel gebruikt voor het aanpassen van software om deze zonder geldige licentie te kunnen gebruiken.

Scriptkiddies
Scriptkiddies liften mee op de technieken van crackers. Ze gebruiken eenvoudige, door crackers geschreven scripts maar begrijpen hier niets van. Scriptkiddie is dan ook een term die soms gebruikt wordt om een onkundige hacker of cracker aan te duiden.

Wat willen inbrekers?
Computers en systemen van derden zijn om een aantal redenen interessant voor criminelen. Een aantal voorbeelden waarom hier misbruik van gemaakt wordt:

Persoonlijke gegevens bemachtigen
Met behulp van een trojan of een virus kan een crimineel uw browser overnemen en op die manier valse informatie laten zien terwijl u aan het online bankieren bent en uw opdrachten wijzigen.

Met behulp van een keylogger is het mogelijk om uw creditcard gegevens te registreren wanneer u deze gebruikt om een betaling op het internet te doen. Deze gegevens worden voornamelijk doorverkocht of worden gebruikt om online diensten op uw rekening af te nemen.

Uw e-mail en andere accounts die u gebruikt zijn waardevol voor criminelen. E-mail accounts kunnen gebruikt worden om spam mee te verzenden en login gegevens voor een website of webspace kunnen gebruikt worden om een internetpagina of de webruimte te misbruiken door hier schadelijke bestanden op te installeren.

Schadelijke programma's installeren en gebruiken
Inbrekers installeren programma's die ze op afstand besturen. Hierdoor wordt u onderdeel van een zogenaamd botnet. Zo'n botnet wordt centraal beheerd waardoor honderden, duizenden en in sommige gevallen zelfs miljoenen computers door één persoon of groep beheerd kunnen worden.

Uw internetverbinding geniet op het internet een bepaalde mate van vertrouwen. Wanneer uw systeem onderdeel is van een botnet wordt uw verbinding vaak gebruikt om spam vanaf te verzenden. Hierdoor wordt dit vertrouwen geschaad en kan uw IP-adres op zogenaamde 'blacklists' terechtkomen waardoor ook uw eigen, legitieme, e-mail berichten geweigerd kunnen worden.

Als onderdeel van zo'n botnet kan uw systeem gebruikt worden om deel te nemen aan een 'distributed denial of service' (dDOS) aanval. Hierbij worden er vanaf verschillende computers in het botnet aanvragen naar één bron op het internet verstuurd, waardoor deze overbelast raakt en onbereikbaar wordt. Criminelen gebruiken botnets op deze manier om eigenaren van websites af te persen.

Sommige kwaadaardige programma's maken misbruik van bekende zwakheden in een computersysteem of netwerkdienst. Wanneer uw systeem onderdeel is van een botnet kan het gebruikt worden om bepaalde gedeeltes van internet te verkennen op deze bekende zwakheden en hier misbruik van te maken om zo het botnet uit te breiden.

Wat kan ik doen om computerinbraak te voorkomen?
Kritisch en verstandig gebruik maken van internet is de beste bescherming tegen inbraak in uw computer. Lijbrandt Telecom biedt u informatie en praktische adviezen voor het gebruik van uw computer en toepassingen op internet. Onderstaande veiligheidstips helpen u om inbraak en ander internetmisbruik te voorkomen.

Installeer beveiligingssoftware
Het installeren van beveiligingssoftware kan de kans op computerinbraak aanzienlijk verkleinen.

Onderhoud programma's en accounts
Dagelijks worden in softwareprogramma's zwakke plekken ontdekt en gerepareerd. Lijbrandt Telecom adviseert u deze programmaverbeteringen te downloaden en te installeren. In jargon ook wel updaten en patchen genoemd. Verbeteringen aan programma's bevorderen de veiligheid van uw computer. Stel uw besturingssysteem zo in dat het een update automatisch ophaalt als de fabrikant die heeft gepubliceerd.

Wijzig uw wachtwoorden regelmatig, liefst elke maand. Doe dit met alle wachtwoorden die u gebruikt. Maak ze niet te makkelijk. Gebruik hoofdletters, kleine letters, cijfers en symbolen door elkaar. Laat uw accounts niet verlopen. Veel verzoeken in een phishing hebben te maken met het updaten of verlopen van een account. Reageer niet op een plotselinge vraag om persoonlijke informatie. Vul nooit gegevens in als u de relevantie niet ziet.

Blijf extra alert op software waarvan u niet precies weet wat het doet. Op internet is veel informatie te vinden veiligheidsproblemen van programma's. Bijvoorbeeld over Kazaa en de spyware daarin. Bekijk of het echt de moeite waard is om bepaalde software te installeren. En vooral of het makkelijk is om de software weer te verwijderen.

Blijf kritisch
Een programma is niet per definitie goed omdat het door miljoenen wordt gebruikt. De populariteit van een programma zegt niets over de veiligheid ervan. Veel gebruikte programma's of besturingssystemen zijn vanzelfsprekend ook populair bij degenen die er misbruik van willen maken. 

Kies alternatieven
Er zijn verschillende programma's beschikbaar voor dezelfde functies. Kijk bij de keuze voor een programma ook naar de veiligheidsaspecten. Criminelen richten zich op de meest gebruikte programma's.
Televisie

Is er een overzicht van televisiezenders en waar vind ik dat?

U krijgt bij het afsluiten van een abonnement een overzicht van de zenders en frequenties meegeleverd. U vindt dit overzicht ook op onze website onder zenderlijsten. U kunt de zenders zelf instellen op uw TV of dit door één van onze servicemonteurs laten doen. Als u dit wilt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik een 2e of 3e televisietoestel aansluiten?

Om analoge TV te kijken kunt u uw huidige bekabeling (coax) gebruiken. Om interactieve TV op meerdere toestellen te kijken heeft u een tweede ontvanger nodig. Dit is de Amino A140 ontvanger. Deze krijgt u in bruikleen als u een TV abonnement bij ons afsluit. Voor iedere TV waarmee u interactieve TV wilt bekijken heeft u zo'n Amino A140 nodig. De eerste krijgt u dus gratis. Extra Amino's kunt u bij ons kopen. U dient zelf een UTP kabel te trekken tussen deze ontvanger en de Kadaka (aansluitpunt). Tot slot heeft u een netwerk switch nodig om het signaal te splitsen. Een switch is verkrijgbaar bij uw computerwinkel.

Kan ik nog steeds mijn favoriete programma's opnemen?

U kunt gebruik blijven maken van uw huidige recorder om uw favoriete programma's op te nemen. Als u een TV programma even op pauze wilt zetten, afleveringen van uw favoriete TV programma wilt opsparen om ze later allemaal achter elkaar te bekijken dan kan dat. U heeft hiervoor onze geruisloze HD recorder nodig. Deze recorder is compact vormgegeven en kan het beeld weergeven in HD kwaliteit. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice of breng een bezoek aan onze servicewinkel.

Wat is het verschil tussen interactieve en digitale TV?

Interactieve TV is digitale TV waarbij de zenders met IP (Internet Protocol) op de ontvanger aangeboden worden. De ontvanger vraagt (interactief) bij de server TV-, Radiokanalen en diensten op die vervolgens over internet naar de ontvanger gestreamd worden. Omdat gebruik wordt gemaakt van het Internet Protocol zijn er voor interactieve TV geen beperkingen in het aantal zenders of diensten, en zijn Interactieve toepassingen zoals Video on Demand, e-mail via televisie etc. gemakkelijk te realiseren.

In de volksmond kent men digitale TV meestal als het aanbieden van TV en Radio zenders met het DVB-C protocol (Digitale TV over de Coax kabel). Bij DVB-C worden alle zenders en diensten digitaal geëncodeerd en vervolgens gemoduleerd toegevoegd aan het beschikbare frequentiespectrum op de Coax kabel. De DVB-C settopbox stemt af op één van de beschikbare digitale TV kanalen. Omdat het DVB-C protocol gebruik maakt van het beschikbare frequentiespectrum op de Coax kabel is het aantal zenders (kanalen) beperkt. We zien dan ook dat providers die digitale TV over DVB-C aanbieden het aantal analoge kanalen op de coaxkabel beperken om ruimte te maken voor extra DVB-C kanalen.

Mijn ontvanger werkt niet, wat moet ik doen?

Probeert u allereerst of uw probleem opgelost is nadat u de netspanning 1 minuut van uw ontvanger heeft gehaald. Er is gebleken dat 95% van de problemen verholpen kunnen worden door de ontvanger 1 minuut spanningsloos te maken. Als dit het probleem niet oplost, neem dan contact met onze klantenservice.

Mijn ontvanger heeft enkele weken gewerkt en blijft nu op 'Loading' staan?

Bij de eerste installatie zal uw ontvanger de nieuwste software versie laden. Als de ontvanger aanstaat wordt, indien er een nieuwere versie van de software beschikbaar is, deze 's nachts automatisch geladen op de ontvanger. Staat een ontvanger uit en is er een nieuwe versie van de software beschikbaar dan verschijnt bij het aanzetten van de ontvanger een pop-up scherm waarin gevraagd wordt of de nieuwe software geïnstalleerd mag worden. Het laden van en nieuwe software versie duurt enige tijd. Gedurende het laden van de software mag de ontvanger NIET uitgezet worden. Geef de ontvanger minimaal 10 minuten de tijd om de nieuwe software te laden.

Indien een ontvanger tijdens het laden van de software op 'Loading' blijft staan is er iets fout met de netwerkverbinding of is het laden van de software onderbroken door de spanning van de ontvanger af te halen. Maak in dat geval de ontvanger voor enige tijd spanningsloos (minimaal 15 minuten) en sluit hem dan weer aan. Na enkele seconden krijgt u het 'loading' scherm weer te zien en zal de ontvanger een opnieuw de software trachten te laden.
E-mail

Is het mogelijk aliassen aan te maken?

Het is niet mogelijk aliassen aan te maken. Hiervoor in de plaats kunt u wel kosteloos een extra mailbox aanmaken.

Wat is de maximale grootte van een bijlage?

De maximale grootte van een bijlage in een e-mail is 50 MB. 

Hoeveel geadresseerde e-mailadressen kan ik maximaal toevoegen bij het versturen van een e-mail?

U kunt tot maximaal 50 geadresseerde e-mailadressen toevoegen als u een e-mail wilt versturen.

Wat is het verschil tussen SSL en TLS?

SSL (Secure Socket Layer) en TLS (Transport Layer Security) worden gebruikt voor de beveiliging van uw internetverbinding, zoals online aankopen, financiële transacties en het veilig versturen en ontvangen van uw e-mails.

Lijbrandt Telecom biedt nu standaard ook het veelgebruikte SSL protocol aan voor het versturen van uw e-mails. Daarnaast is het mogelijk voor verschillende e-mailclients te kiezen voor TLS, welke de opvolger is van SSL.

Beschikbaarheid / Tarieven

Om de beschikbaarheid en tarieven van onze diensten op te vragen vult u hier uw postcode in:



Online aanmelden

Klik hier

Sluiting Servicewinkel 


Vanaf 16 januari is onze servicewinkel definitief gesloten. 
Lees verder >

Lijbrandt wordt KPN

                      

Meer informatie hierover vindt u hier

Hulp & Ondersteuning